Samsung AllShare (DLNA) Nedir ? Nasıl Kullanılır !


Samsung Allshare (DLNA) bilgisayar, cep telefonu gibi cihazlarınızdaki resim, film ve müzik dosyalarını TV ekranında izlemenizi sağlar.

Kablolu bağlantı anlatımı :

Öncelikle TV’nizin ethernet çıkışını ethernet kablosu ile kablolu veya wireless modeminize bağlayın.

Laptop’unuzdan http://www.samsung.com/global/allshare/pcsw/index.html

sitesinden

Download kısmından Allshare programı bilgisayara indirin.

Kurulum ile birlikte Bilgisayar ve TV birbirini görür.

Böylece bilgisayarınızdan paylaştırdığınız video, film ve müzik dosya veya klasörlerini TV den TV kumandası ile ilgili dosya üzerine gelip görüntülüyebilirsiniz. TV den görüntülerken kumandadaki source (Bağlantılardan)  Allshare e girerek görüntüleyebilirsiniz.

Eğer TVnizi wireless modeminize kablosuz bağlamak isterseniz SAMSUNG WIS09ABGNX wireless dongle almanız gerekli. Ben gerek duymadım. Zaten modem TV’nin yanında. Eğer farklı bir yerde olsa o zaman düşünebilirdim.

Bu arada bağlantı sırasında Tvden bilgisayarınızdaki film veya müzikleri dinlerken bilgisayarınızda her türlü işlemi gerçekleştirebilirsiniz. Yani siz film izlerken bilgisayarda diğer bir kişi oyun oynayabilir !

Allshare gerçekten çok güzel…

Ama unutmayın Allshare ile paylaşılan bilgisayardaki dosyalar. Yani ekrandaki bir görüntüyü paylaştıramazsınız. Açarsak, diyelim youtube ta bir video izliyorsunuz. Bunu TV de direkt olarak göstermez. Öncelikle o videoyu indirmeniz ve o dosyayı paylaşıma açmanız gerekli. Eğer direkt ekrandaki görüntüyü kullanmak isterseniz Bilgisayarınızı HDMI kablo ile TV ye bağlayarak TV’nizi monitör olarak kullanmanız gerekli.

Yanlız şunu da belitmeden geçemeyeceğim. Fotoğraflarınızı Allshare ile paylaştırıp izlerken TV deki çözünürlüğü ile HDMI kablo takarak izlemeniz arasında çözünürlük farkı var. HDMI kablo ile daha net ve parlak bir görüntü elde ediyorsunuz…

19 thoughts on “Samsung AllShare (DLNA) Nedir ? Nasıl Kullanılır !

    • ardinc dedi ki:

      cep telefonundan denemedim ama telefonunuzda menüde “Allshare” yazılı bir bağlantı olmalı, bu da sanırım sadece samsung cep telefonlarında mevcut. ondan sonra kolaylıkla bağlanabileceğinizi düşünüyorum…

  1. paylaşılan klasörlere dosya ekleyemiyorum.ne secersem seceyim hala paylaşılan klasör ekle diyoo bi bilginiz carmı acaba?

    • ardinc dedi ki:

      AllShare Programını açın “ARAÇLAR” menüsünden “AYARLAR” kısmına gelin.
      Karşınıza gelen klasör ayarları kısmında PAYLAŞILAN KLASÖR EKLE butonunu tıklayarak bilgisayarınızdaki paylaşıma açacağınız klasörü seçin.
      Bu kadar !!

  2. rais dedi ki:

    bende bilgisayar hp compaq 6720s dir. allshare programini bilgisayarima indirib kurdum. tv de samsung smart eu32eh5300 dir.bilgisayarda allshare programinda sekil falan paylasiyorum ama tv ni bulmuyor.tvde de allshare aktiv gozukmur.neden ola bilir.tvde allshare nasil aktiv hale getirecem.? yoksa bilgisayarda samsung olmali?

    • ardinc dedi ki:

      Televizyonunuz internete bağlı mı ?
      Öncelikle Televiyonunuzun ya kablolu yada wireless olarak internet’e bağlı olması gerekir.

  3. emre dedi ki:

    televizyonun wireless üzerinden internete bağlı ve aynı ağ üzerinden bilgisayarımda internete bağlı.bilgisayarıma allshare programını yükledim ve wmp’dan gerekli akış ayarların yaptım ama ne televizyondan pc’yi görebiliyorum nede pc’den televizyonu görebiliyorum.televizyonda allshare özelliği var soft ap açık.nerede yanlış var yardımcı olursanız sevinirim. tv’nin modeli ue40es6300

    • ardinc dedi ki:

      Televizyonda Allshare aktif mi ? Menüden kontrol edin.
      Televizyondan Allshare’e girip Televizyon kumandasından bilgisayardaki paylaştırdığınız içeriklere ulaşacaksınız.

      • emre dedi ki:

        Allshare tam olarak nasıl aktif ediliyo, soft ap diye seçenek vardı onda wifi üzeirnden tv ile bağlantı kurulabileceği yazıyodu ve onu kapalı konumdan açık konuma getirdim daha farklı bi şekilde mi aktif ediliyo allshare aydınlatırsanız sevinirim.ve son olarak şunu belirteyim allshare ayarlarına girdiğimde kayıtlı ekipman yok diyor tvde, o ne anlama geliyo bilmiyorum

  4. Kerem Aslan dedi ki:

    hocam wireless modem ile tv yi bağladım labtop da wireless bağlantı kullanıyor programı da indirdim ama ne dosya paylaşabiliyorum ne de tv yi tanıtabiliyorum bilgisayarın da samsung mu olması gerek acaba

    • ardinc dedi ki:

      AllShare’deki dosyalar senin bilgisayarından paylaştırdığın klasörlerdeki dosyalar. Onları silmeyeceksin. Sadece paylaşımı kaldıracaksın, o kadar. Sen TV den bilgisayarındaki dosyalara erişiyorsun mantığı o.

  5. Özgür dedi ki:

    hayır, Samsung LED TV Model Kodu: UE46ES7000 ürünündeki hafızasında olan ALLSHARE dosyasındaki otomatik kaydedilmiş video ve fotoğrafları nasıl silebilirim. Bilgisayarıma bağlanmış veya bilgisayarımdan paylaşmış değilim. Flash bellekten LED TV nin arkasındaki flash bellek kutusundan flash bellekten video seyrettim. Seyrettikten sonra programı kapattım ve flash belleği LED TV ‘den çıkarttım. Ancak LED TV’deki Allshare dosyasına otomotik olarak kaydedilmiş olduğunu gördük. Bu dosyaları ve videoları Allshare’den nasıl silebilirim. Yardımcı olursanız sevinirim

  6. humeyra dedi ki:

    anlatim duru, acik , sade ve anlasilir olmlus. cidden cok tesekurler site sahipleri ve yoneticilerine. adini sikca duydugum bir uygulamanin kullanim amacini ogrenmek beni oldukca memnun kildi.

Bir Cevap Yazın

